Att prata med en idoit!

När en kund ringer för att få prisinformation, försök att vara lite trevlig. Genom att bara vara trevlig och tillmötesgående på telefonen kan du redan här vinna en kund, oavsett om ni är dyrare än någon annan.
 
Ringde runt för att kolla priser på vinterdäck.
 
På första stället fick jag den pris- och övrig information jag var ute efter. Herrn på andra sidan luren var väldigt trevlig och priserna var vad jag anser rimliga efter att ha kollat runt på olika sidor på nätet. Han hälsade mig hjärtligt välkommen om jag bestämde mig för dem. Ingenting var jobbigt.
 
Andra stället var rena rama mardrömmen. Redan när luren lyftes i andra änden kände jag att något inte stämde. En j*vla massa suck och stön från gubben i andra änden. Att räkna ut priser verkade vara som att bestiga Mount Everest och han var en jävel på att dumförklara kunden. Vid flera tillfällen funderade jag på att fälla någon omogen kommentar och slänga på luren. När så samtalet äntligen var slut hade jag egentligen inte fått reda på mer än att den här snubben varken gillar människor eller sitt jobb (enligt min bedömning). Vet därför heller inte vad ett däck skulle kosta hos honom.
 
Så stort grattis, ställe 1. Ni vann just en kund, mest för att farbror i telefonen var trevlig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0